אבחון מורחב המהווה השלמה לאבחון הדידקטי בו החלק הפסיכולוגי נערך ע" פסיכולוגית חינוכית המומחית באיתור ואבחון ליקויי למידה.

מטרתו של האבחון ולמפות את כישוריו הקוגניטיביים והרגשיים של התלמיד, כולל הערכת אינטליגנציה ומאפשר אבחנה מבדלת של הגורמים לקשיים הלימודיים.

 

מתי כדאי לפנות לאבחון פסיכו-דידקטי ?

  • כאשר קיים צורך בבדיקת התפקוד הרגשי כחלק מהאבחנה המבדלת לאיתור מקורות קשיים לימודיים ותפקודיים.
  • כאשר נדרשות התאמות סוג 3 לבחינות הבגרות עליהן רשאי להמליץ רק פסיכולוג חינוכי מומחה.
    ההתאמות הן : שאלון מותאם, בחינה בע"פ, המרת מקצוע המתמטיקה במקצוע אחר
    (התאמות 1-2 ניתנות ע"י מאבחנת דידקטית)

 

שלבי האבחון הפסיכו-דידקטי: 

  • שלב ראשון- מילוי שאלונים ע"י ההורים והצוות החינוכי ושיחה עם ההורים .
  • שלב שני – אבחון הדידקטי המועבר ע"י מאבחנת דידקטית האורך מספר, במפגש או יותר בהתאם ליכולותיו של הנבחן.
  • שלב שלישי- האבחון הפסיכולוגי, המועבר ע"י פסיכולוגית חינוכית מומחית,
    אורך כשעתיים-שלוש , לרוב במפגש אחד.
  • שלב רביעי- לאחר שבועיים-שלושה מתקיים מפגש סיכום עם הורי הנבחן עם
    המאבחנת /פסיכולוגי הגשת דו"חות האבחונים הכולל הסבר
    מפורט, מענה לשאלות והכוונה להמשך טיפול.
  • שלב חמישי- העברת הדו"חות לצוות החינוכי ע"י ההורים.
  • שלב חמישי- ( בהתאם לצורך) מפגש משותף הכולל את הורי התלמיד,
    המאבחנות, והצוות החינוכי.

לפרטים לגבי אבחון פסיכו דידקטי צרו קשר!